DSİ: İSTANBUL'U SUSUZ BIRAKMAYIZDSİ Genel Müdürlüğü Basın Müşavirliği'nden yapılan yazılı
açıklamada, bazı yayın organlarında İstanbul'a yılda 145 milyon m3 su
verecek olan ''Yeşilçay Sistemi''nin İSKİ'ye devredilmemesi yüzünden
İstanbul'un büyük içme suyu sıkıntısıyla karşı karşıya bulunduğunun''
ifade edildiği kaydedildi.
İSKİ'nin de eski genel müdürü olan DSİ Genel Müdürü Veysel
Eroğlu'nun hiçkimseye Yeşilçay tesisine ilişkin ''280 milyon doları
verin, çalıştıralım'' şeklinde bir beyanı olmadığı kaydedilen
açıklamada, Eroğlu'nun, İSKİ Genel Müdürlüğü döneminde kentin ''herkes
tarafından malum olan'' su sorununu çözdüğü, ayrıca DSİ'nin öncelikle
Yeşilçay ve ardından Melen projelerini tamamlanmasını istediği
belirtildi.
''İSTANBUL'U SUSUZ BIRAKMAYIZ''
Yeşilçay Projesi'nin, Ağva civarında akan dereler üzerinde inşa
edilen regülatörler ve Ömerli'deki arıtım tesisleri vasıtasıyla 145
milyon metreküp ilave su temin edecek bir sistem olduğu bildirilen
açıklamada, projenin bir bölümünü kapsayan isale hattı ve arıtma
tesisinin zaten İSKi'ye teslim edildiği kaydedildi.
Açıklamada, şöyle denildi:
''DSİ, Yeşilçay Tesisleri'ni devretmek istemektedir. Ancak
İSKİ'nin bugüne kadar hiçbir talebi olmamıştır. Hatta 25 Ocak 2005
tarihinde Sayın Başbakanımızın Dolmabahçe Sarayı'nda yaptığı toplantı
sonunda Sayın Dr. Mimar Kadir Topbaş ile Prof. Dr. Veysel Eroğlu
arasındaki sohbet konuşması esnasında İSKİ Genel Müdürü'nün bir TV
kanalına yaptığı 2005 yılındaki susuzluk açıklaması gündeme gelmiş,
kendilerine Yeşilçay Ertuğrul Gazi Terfi Merkezi'nin devralınmasında
gecikildiği ve bir an önce alınması hususu da belirtilmiştir. 'DSİ, bu
tesisi vermiyor' şeklindeki ifadeler yanlıştır. Ancak devir kanunu
gerekçelerle, protokol ile yapılmaktadır. Parayı da DSİ almamaktadır.
Hazine Müsteşarlığı'na geri ödeme 30 yılda yapılmaktadır. Şartları son
derece uygundur.
Netice olarak İstanbul'u hiçbir zaman susuz bırakmaya gönlümüz
razı değildir. DSİ de bu konuda elinden gelen gayreti göstermektedir.
İstanbul'u susuz bırakmayız.'' Kaynak:Anadolu Ajansı-HabertürkDenizhaber.com
DSİ: İstanbul'u susuz bırakmayız

Devlet Su İşletmeleri (DSİ) Genel Müdürlüğü, "İşletmenin, Yeşilçay Tesisleri'ni devretmek istediğini" ancak "İSKİ'nin bugüne kadar hiçbir talebi olmadığını" bildirdi.
SON EKLENEN GALERİLER
Diğer Haberler
Katil balinalar tekne avına çıktı: 7 lüks yat batırdılarİspanya ve Portekiz kıyılarında yüzlerce tekne, nesli kritik derecede tehlike altında bulunan İber orcaları tarafından durduruldu. Özellikle genç katil balinalardan oluşan bir grup, yelkenlilerin arkasına yaklaşarak doğrudan dümen kısmına darbeler indiriyor.
Saudi Aramco OYAK’ın enerji şirketine ortak oluyorDünyanın en büyük petrol ihracatçısı konumundaki Saudi Aramco, OYAK bünyesindeki GüzelEnerji'ye yüzde 49 oranında ortak olmak için İstanbul'da görüşmeler yürütüyor.
Mersin Limanı’nda “Dolarla hizmet, brent’le zam” tartışmasıMIP’in hizmet bedellerini dolar üzerinden tahsil edip bazı kalemleri Brent petrol endeksine bağlaması tartışma yaratırken, paydaşlar gözünü Ankara’ya çevirerek düzenleme çağrısında bulunuyor.
AB, Rusya'ya yaptırım listesini genişletiyorAvrupa Birliği, Ukrayna savaşı, hibrit faaliyetler ve insan hakları ihlalleri gerekçesiyle Rusya’ya yönelik yaptırımları genişletti. Yeni kararla 34 kişi ve 47 kuruluş daha yaptırım listesine alındı.ÇOK OKUNANLAR
“Gemi içinde gemi” konsepti ile MSC Splendida
Dünyada tek! Denizaltı yüzer havuzu intikal seyrine başladı
MSC'den 55 milyon euroluk turizm geliri müjdesi
5. Bosphorus Ship Brokers Dinner, İstanbul’da yapıldı
12345678
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0544 880 87 87 | Haber Scripti: CM Bilişim
Tel : 0544 880 87 87 | Haber Scripti: CM Bilişim























