• BIST 10616.09
  • Altın 4450.198
  • Dolar 40.4175
  • Euro 47.4506
  • İstanbul 26 °C
  • Ankara 19 °C
  • İzmir 25 °C
  • Antalya 27 °C
  • Muğla 23 °C
  • Çanakkale 24 °C

Yorumlar

"Kanal İstanbul ile ilgili korkutan iddia!" haberine ait tüm yorumlar


kadir kızıl
24 Kasım 2013 Pazar 20:47
son osmanlı
peki geçeçek olan gemilerin zarar zıyanı düşünülürken boğazdan geçen gemilerdeki tehlikeyi neden görmezden geliyoruzki birtarafdan yol verilirse boğazdan geçişlerde ysaklanır olurbiter
88.251.129.148
DOĞA
01 Ağustos 2013 Perşembe 17:39
KARASU+SAKARYA NEHRİ+İZMİT KÖRFEZİ+ MARMARA
İŞTE SİZE ÜLKENİZİN DOĞAL BİR KANAL YAPILACAKSA,MARMARA DAN SAKARYA NEHRİNDEN KARADENİZE AÇILAN KARASU SU KANALI..İZMİT DEKİ ATOM BOMBASINDAN BETER SANAYİNİNDE BİR AN EVVEL ORADAN KALDIRILMASI ŞART.NEDİR YA SİZ İNSANLAR İLERİYİ GÖREMEMZLİLİK.BU KADARLI DÜŞMANSINIZ ŞEHİT KANLARINIZLA KAZANDIĞINIZ ÜLKENİN DEĞERİNİ BİLEMEZLİLİK. NE DEMEK TRAKYA,ORADAKİ YER ALTI ZENGİNLİKLERİNİZİ EBEDİYETE KADAR SİZİN REFAHINIZ VAR ORADA.O KADAR ÜNÜVERSETELERİNİZ VAR,EĞİTİM GÖRMÜŞ HOCALARINIZ VAR.TRAKYADAKİ DOĞANIN DENGESİNİ BOZMAYA NASIL AKLINIZ ERMİYOR..FİKİRLER SÖYLENİR,TARTIŞILIR.TEK OLAN BİR ŞEY VARDIR.DOĞRU DUR.SİZ İNSANLAR PARA İÇİN CANINIZAMI SUSMIŞSINIZ..İZMİTTEKİ BOMBA SANAYİNİZ HALA GÖRMÜYORMUSUNUZ..DAĞITIN ATOM BOMBASI SANAYİNİN ANADOLONUN BOŞ KIRSAL DÜZLÜKLERİNE..İLLEDA DENİZ DİBİNEMİ SANAYİ KURULUR.İZMİT DEPREMİ SİZLERE AKIL VERMEDİMİ HALA,O BEYİNLERİNİZE.SANAYİ BOMBASI DEĞİL DEPREM ÜLKENİZİN YOK OLMASINA SEBEB VERİR.ON DAN SONRA DÜNYANIN EN GÜZEL SU KANALI OLUR SİZLERE..
81.214.71.174
Mehmet
29 Temmuz 2013 Pazartesi 23:05
Kapatırız gider
Yıkmak her zaman yapmakdan zordur. Baktık olmadı üzerine torak öter kapatırız, olmaz mı ? Giden para olsun.
95.8.189.125
Kaptan
28 Temmuz 2013 Pazar 13:49
Kayhan
Bir sorum da benim olacaktı, bildiğin kadarıyla Montrö'ye göre karadenizde kıyı olmayan devletlerin savaş gemileri sınırlı tonajda olabiliyor, bu durum da ABD gibi ülkelerin pek hoşlanmadığı bir durum. Kanal istanbul bitince, biz 'Montrö, kanalı bağlamaz' diyebilecek miyiz,istediğimiz savaş gemisini geçirebilecek miyiz? bu faydamıza mıdır? yoksa ileride başımıza iş açar mı?
62.29.70.133
Mustafa
26 Temmuz 2013 Cuma 19:56
Aynen Katılıyorum
Zaten biraz akıl izan sahibi her insanın benim gibi bu yazıyı okumadan onceki düşündüğü şeyler bunlar, fakat bilim adamımız konuya bilimsel bir bakış açısı getirmiş...kendisini her yönden tebrik ediyorum..
85.108.200.43
T.C.Müh.Kaptan Refik Akdoğan
26 Temmuz 2013 Cuma 15:15
İstanbul Kanal
Sayın Cemal Saydam'ın ortaya attığ savlara bu konuda uzman olanlar cevap vermelidir. Denizci olarak söyleyebilriz ki elbette İstanbul kanalda Kuzeyden güneye çok kuvvetli bir akıntı meydana gelecekltir. İstanbul Boğazı'nda akan bu akıntının hızı boğazın yapısı ve anafor suları ile önemli derecede zayıflamaktadır. Bu kanalda böyle zayıflatı burunlar olmadığından ve anforlar oluşmayacağından ana akıntı güldür güldür akacaktır. İkinci bildiğimiz bu kanal paralı olacağından herkes bedavasından geçmeye çalışacaktır. Zorla buradan geç denilemez. Engel çıkarırsan zarar ziyan davaları açılabilir. Ayrıca tabii herkes daha geniş olanı yani Boğazı tercih edecektir. Çok iyi düşünmek lazım. Emir komuta zincir yok herkes düşüncelerini rahatlıkla söylemelidir. Yoksa başımıza çok büyük bir borç belası kalır. Allah Kur'an'da aklınızı kullanmayacak mısınız diyor.Allah yardımcımız olsun. www.refikakdogan.com
24.133.110.255
mustafa
26 Temmuz 2013 Cuma 14:42
kanal istanbul
1.kanal istanbul veya 5 tane daha kanal açsanız montrö sözleşmesi çökmez;Montrö, Fransa,İngiltere,almanya değil en başta Karadenize kıyısı olan Bulgaristan,Gürcistan,Ukrayna,Romanya,Rusya Federasyonu gibi ülkeleri daha çok ilgilendirir.boğaz geçişlerini Türkiye kapatamaz,

Bu profesör de kimmiş,saçmalamış, çocukluğum Karadeniz kıyısnda geçti,Babam balıkçıydı,biz Karadenizi de,Marmarayı da ondan öğrenecek değiliz, elbet kanal yapmayı da en iyi biz biliriz demeden, oluru olmazı oturulup konuşulsun. Dezavantajları ,zararları giderilebiliyor, avantajları (etrafına bina yapıp satmak dışında ) varsa da projesi çizlir, yapılır. Dünyada bir çok farklı şekilde kanallar açıldı ve çalışıyor. Hazarı -Karadenize bağlayanı, Akdenizi Kızıl Denizi bağlayanı,Atlas Okyanusunu -Pasifike bağlayanlar hepsi birbirinden farklı.
176.237.161.93
Mehmet İlkel
26 Temmuz 2013 Cuma 14:00
Şaçmalamış
Yazının bilimsellik ile alakası yok, tamamen sallama.
Yazısında ki her şey zaten Deniz haber okurlarının daha önceden bildiği şeyler, gördüğü fotograflar. Hatta biraz daha DenizHaberi biraz daha araştırırsa faydasını görür:)
Okyanus bilimcimiz 'havuz problemi ' demiş. Öyleyse boşa sallayacağına bir bilim adamı gibi modellemesini yapsana ! Deneyi gerçekleştirip kanıtlasana ! Çok zor değil, sonuçda dünyayı kurtaracaksın okyanus bilimcim..
95.8.138.207
Murat Kaptan
26 Temmuz 2013 Cuma 13:00
Suveys kanali yaygarasi
Aklima suveys kanali yapilirken Akdeniz ve Kizildeniz arasinda yukselti ve tuzluluk farki var diye yaygara koparan deniz bilimcileri getirdi Saydam Hoca. Projenin yapilmasinda sadece mutahit anlayisiyla yola cikildigi dogru. Ancak bu projeye karsi olmayi gerektirmez. Bilim adamlarinin tum riskleri ve tehlikeleri ortaya koymasi ve alinabilecek muhendislik onlemleri gelistirmesi gerekir. Degisik bir lock teknolojisi veya kanalin sekli-egimi- tatli su ve yer altindan gecen boru hatlari, kopruler yollar vs. hersey eksiksiz dusunulerek onlemler alinmali. Herseyin cok saglam analizi ve planlamasi projeyi surdurulebilir kilar. Yani sadece mutahitlik mantigiyla en dusuk maliyetle yapip etrafina koca koca binalar dikip cokca kar edelim seklinde olmamali proje
130.159.52.234
kaptan
26 Temmuz 2013 Cuma 11:44
abc
yapılacak kanaldan gecmeleri icin hicbir geminin zorlanacagını zannetmiyoru. isteyen bogazı da kullanabilir diyecekler ancak, hava sartları sebep gosterilecek veya pilotaj vb hizmetlerde yavaslatmalara gidilerek bogaz gecisi uzun surelerde olacak. dolayısıyla armator kanal gecısını tercıh etmek zorunda kalacak, cunku denızcılıkte en buyuk malıyet zamandır. dolayısıyla uzmanı olmadıgınız bu konunun uzerıne egılmıs olmanız amacın dısına tasmak gıbı geldı bana ve dıger konularda bahsetmıs oldugunuz fıkırlerınızı de dıkkate almamı engelledı dıyebılırım. saygılar
88.249.184.56
Mahmut TURAN
26 Temmuz 2013 Cuma 11:10
Neden Propaganda
Bir proje ve bilimsel bir yanıt,Sayın Hocamız bu projenin ekolojik sisteme neleri kaybettireceğini yazmış ,hatta haykırmış. İngilizlerin oyununa mı gelmiş,hayır bildiklerini anlatmış bu tezini 08 Mayıs 2011 de kendi sitesinden www.havadantozdan.com adresinden yayınlamış.Projeye bilimsel olarak olur diyen hocalarımız varsa onlarda konuşşunlar bizleri aydınlatsınlar, Bir Türk Profesorü ilmince bildiklerini anlatmış.
Bu konu ile ilgili söylediklerini vatan hainliğine bağlayanlar, gerçeği bilip susanlara ne diyecekler acaba ?
88.249.172.62
TARAFSIZ
26 Temmuz 2013 Cuma 09:58
DENGEYE ZARAR VERECEKSE ASLA YAPILMAMALI
Hz. Muhammed’e göre, doğanın dengelerini bozanlar, Allah’ın lanetine müstahak hale gelirler. Karbon dioksit (CO2) hayatın, özellikle insan hayatının işleyişi sırasında çıkardığı birinci derecede gazdır. Bir zehirdir. Ama hayat öyle düzenlenmiştir ki, bu zehir, hayatın başka bir faaliyetinde, bitkilerin büyümesinde kullanılır. Bitki, karbon dioksiti emip (yiyip) yerine oksijen verir. Ormanların yiyemediği karbon dioksit ise okyanuslar tarafından emilir.
Ama bu, dengelerin korunduğu bir dünyada işliyor. Dengeler bozulunca ne yeşillik bu görevini yapabiliyor ne de sular. Ve anarşi, kaos, felaket başlıyor.
Sebep, insan. Sadece ve sadece insan. Kur’an, sadece insanın işlediği bu kozmik cinayeti âdeta kozmik bir savcı gibi bakın nasıl tanıtıyor:
“İnsanların ellerinin kazanmış oldukları yüzünden denizde ve karada bozgun çıktı. Allah onlara, yaptıklarının bir kısmını tattırıyor ki, geri dönebilsinler.” (Rum, 41)
Türkiye'de siyasetin en ağır günahı, doğa tahribinin ve bu tahribin besleyici unsurları olan düzensiz kentleşme, orman talanı, denizlerin kirletilmesi, su kaynaklarının israfı gibi büyük felaketlerin teşvikçisi, hatta öncüsü olmasıdır. Çok partili hayatın başladığı günden beri siyaset bu yıkıcı öncülüğü ile Türkiye'deki doğal kaynakları, doğa imkân ve güzelliklerini, ormanı, suyu mahvetmiştir.
Sonuç itibariyle; İnsan merkezli her düşüncenin, insanlığın bugünkü en ölümcül problemi olarak, doğanın tahribini görmesi ve bu tahribi yaratan azgınlık ve doymazlıkla mücadeleyi bir insanlık ve iman ödevi sayması lazımdır. Tüm okyanus bilimcilerce bu proje enine boyuna halka açık bir platformda değerlendirilmeli ve hakikaten dengeleri bozucu etkisi olacaksa geç kalınmadan projeden vazgeçilmelidir. Akıl bilimsellik bunu gerektirir.
212.174.131.15
Ahmet Kaptan
25 Temmuz 2013 Perşembe 20:14
Soylenecek soz yok UNUTUN
Sayin profesor cok hakli bu proje tam bir felaket senaryosu. Yapmak icin yapmak oldu bitti yaptikla olmuyor bu isler. Birlesmis Milletler ve Karadenizdeki ve Egedeki komsu ulkeler siddetle hem bilimsel yonden hemde jeopolitik yonden karsi cikacaklardir. Onlarda her iki denizdeki ekosistemlerin cokusunu yuzunuze vuracaklardir. Bu bogazlarin suyu yalnizca bize ait degil, herkesin suyu. Insanoglu ne zaman dogayla oynanmis ise negatif gelismeler pozitif gelismeleri notralize etmis ve bilinmeyen bilinmeyenler devreye girmistir. Buyrun size radyasyon hediyesi, nehirlerdeki barajlardan dolayi artan seleniumun verdigi zararlar vs..Lutfen bu bilim adaminin bulgularina sahip cikip kendimizi mahvetmeyelim...unutun gitsin cilginligi...
88.249.167.82
serkan
25 Temmuz 2013 Perşembe 17:34
İNGİLTERE PROPAGANDASI
ben bu tezlerin hiçbirine inanmıyorum. kanal İstanbul bu ülkenin sırtındaki kamburu düzeltecektir.bu proje sayesinde aleyhimize olan montrö anlaşması geçersiz olacak ve bu ülkeden geçen bütün gemiler gerçek geçiş ücretlerini ödeyecektir.kanal istanbulu istemeyen 2 büyük ülke var İngiltere ve fransa . projeyi engellemek için ellerinden geleni yapıyorlar. herkesi devreye sokuyorlar.
95.14.76.200
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0544 880 87 87 | Haber Scripti: CM Bilişim